سایتی برای معرفی تورهای مسافرتی و گردشگری
وزارت میراث و گردشگری و جهاددانشگاهی تفاهم نامه امضا کردند

وزارت میراث و گردشگری و جهاددانشگاهی تفاهم نامه امضا کردند

به گزارش تور مسافرتی تفاهم نامه همکاری بین جهاد دانشگاهی و وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی برای توسعه همکاری ها در حوزه های آموزش، فرهنگ و پژوهش به امضای حمیدرضا طیبی و علی اصغر مونسان رسید.
به گزارش تور مسافرتی به نقل از ایسنا، ایمانی خوشخو ـ رئیس پارک ملی علوم و فناوری های نرم و صنایع فرهنگی ـ در مراسم امضای این تفاهم نامه که امروز (یکشنبه ۲۲ دی ماه) در دانشگاه علم و فرهنگ برگزار گردید ضمن عرض تسلیت شهادت سردار قاسم سلیمانی و سرنشینان هواپیمای اوکراینی به فعالیتهای این پارک در یک سال و ۹ ماه گذشته پرداخت و اظهار داشت: بر آن هستیم تا این باور که حوزه فرهنگ درآمدزا نیست را از کشور دور نماییم. همیشه این اعتقاد حاکم بوده که حوزه فرهنگ بیشتر از آنکه درآمد کسب کند هزینه جذب می کند. ازاین رو فرهنگ بعنوان بخش مولد در اقتصاد کشور جایگاهی نداشته است. با تاسیس پارک علوم و فناوری در دانشگاه علم و فرهنگ تلاش شد ایده ای که داشتیم را ثابت نماییم.
وی افزود: شرکت های زیادی برای فعالیت در این پارک تقاضا دارند اما به لحاظ فیزیکی با کمبود فضا مواجه ایم. امیدواریم وزارت میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی با امضای این تفاهم نامه در جهت حل این مشکل کمک نماید.
سید سعید هاشمی ـ رئیس دانشگاه علم و فرهنگ هم توضیحاتی درباره فعالیتهای این دانشگاه و رویکرد پژوهشی آن عرضه کرد و اظهار داشت: چشم انداز این دانشگاه آن است که بعنوان نسل سوم کارآفرین باشد. راه اندازی پارک علوم و فناوری های نرم و صنایع فرهنگی با این هدف بوده است.
او خاطرنشان کرد: این دانشگاه مجموعا ۸۵۰۰ دانشجو دارد که بیشتر آنها در مقاطع تکمیلی تحصیل می کنند. تنها دانشکده گردشگری کشور هم در این دانشگاه راه اندازی شده است.
هاشمی با اشاره به همکاریهای بین المللی این دانشگاه، اظهار نمود: مشارکت هایی با اتریش، مالزی و ترکیه شروع شده که در میان آنها اتریش حمایت های خوبی داشته و پارتنر علمی خوبی برای دانشگاه علم و فرهنگی به حساب می آید.

بعد از سخنان رئیس جهاد دانشگاهی درباره لزوم توجه بیشتر به توسعه گردشگری بعنوان یک لزوم ملی و بین المللی و همینطور تشریح وضعیت گردشگری از جانب علی اصغر مونسان، وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی تفاهم نامه همکاری بین آنها به امضا رسید که این تفاهم نامه به توسعه همکاریهای فرهنگی، آموزشی و پژوهشی در سه حوزه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی تاکید دارد.
در این برنامه انیمیشن کوتاهی از مجموعه «دیرین دیرین» با مبحث صنایع دستی و معضل بسته بندی آن پخش گردید که مورد توجه مونسان قرار گرفت. او با اشاره به محتوای این انیمیشن با تایید ضعف صنایع دستی در حوزه بسته بندی اظهار داشت: اقدامات خوبی در این عرصه شروع شده و فعالیت ها روی بهبود بسته بندی متمرکز شده است. ضمن اینکه همزمان طرح تجاری سازی صنایع دستی، برندسازی و کاربردی کردن این محصولات پیگیری می شود.
مونسان در انتها از بخش های مختلف پارک ملی علوم و فناوری های نرم و صنایع فرهنگی بازدید کرد و در جریان فعالیت و مشکلات برخی شرکت ها در حوزه گردشگری، نرم افزارهای بازی و صنایع دستی قرار گرفت و سفارش هایی را برای تولید بسته بندی ارزان و حمایت بیشتر از هنرمندان جدیدتر در حوزه صنایع دستی به معاون هنرهای سنتی و صنایع دستی که او را در این بازدید همراهی می کرد، داشت.