سایتی برای معرفی تورهای مسافرتی و گردشگری
به دلیل جلوگیری از شیوع کرونا؛ بزرگترین نمایشگاه گردشگری جهان بعد از ۵۴ سال لغو شد

به دلیل جلوگیری از شیوع کرونا؛ بزرگترین نمایشگاه گردشگری جهان بعد از ۵۴ سال لغو شد

به گزارش تور مسافرتی نمایشگاه ITB برلین بعنوان بزرگترین نمایشگاه گردشگری در جهان از جانب دولت فدرال آلمان و به علت پیشگیری از شیوع ویروس کرونا برای نخستین بار بعد از ۵۴ سال لغو شد.

به گزارش تور مسافرتی به نقل از مهر، نمایشگاه گردشگری آلمان قرار بود از ۱۴ اسفند ماه در شهر برلین به مدت ۵ روز برگزار گردد. برای برگزاری این نمایشگاه هزینه های زیادی شده بود و خیلی از کشورها هم حضور داشتند. حتی ایران هم قرار بود در این نمایشگاه پاویون داشته باشد اما به علت پیشگیری از شیوع ویروس کرونا این نمایشگاه بعد از چندین دوره برگزاری، از جانب دولت آلمان لغو شد.
این در حالی است که پیش از این وقایع مهم تاریخی دیگر در جهان نتوانسته بودند جلوی برگزاری این نمایشگاه گردشگری بزرگ را بگیرد.
در نمایشگاه گردشگری برلین بیشتر از ۲۰۰ هزار تورگردان، فعال گردشگری، ایرلاین، هتلدار و… از بیشتر از ۱۸۰ کشور جهان شرکت می کردند تا برای گردشگری جهان در سال ۲۰۲۰ برنامه ریزی و مخاطبانی برای خود جذب کنند. مسؤلان بهداشت دولت آلمان از مسؤلان نمایشگاه گردشگری خواسته بودند تا در فضای سربسته نمایشگاه سلامت شرکت کنندگان را تضمین کنند. اما از آنجائیکه شرکت کنندگان از کشورهای بسیاری در یک بازه زمانی کوتاه به نمایشگاه می آمدند متولیان ترجیح دادند تا برای سلامت شهروندان آلمانی و شرکت کنندگان سال جاری این نمایشگاه را به رغم خسارت های فراوان دولت ها و کشور آلمان برگزار نکنند.
سایت نمایشگاه گردشگری برلین چند ساعت پیش اعلام نموده بود که ساعت ۲۰ امشب ۲۸ فوریه تصمیم گیری برای لغو و یا ادامه برگزاری نمایشگاه را اعلام می کند که در نهایت در اطلاعیه ای نوشت: برپایه تصمیم دولت فدرال آلمان این نمایشگاه برای نخستین بار در تاریخ گردشگری جهان برگزار نخواهد شد.
چین ایران ایتالیا و کره جنوبی از نظر برگزار کنندگان این نمایشگاه جزو کشورهایی بود که دارای ریسک بیشتری جهت شرکت در نمایشگاه بودند از ایران هم اهالی شهر قم این حساسیت را داشتند به نحوی که اسم این استان هم در لیست نمایشگاه آورده شده است.
مسئولان نمایشگاه برلین پیش از این اعلام نموده بودند که شرکت کنندگان از این کشورها باید هنگام ورود به آلمان کارت سلامت داشته باشند و امکان دارد هنگام ورود از آنها سوالاتی شود.