سایتی برای معرفی تورهای مسافرتی و گردشگری
معاون گردشگری استان خبر داد اعطای ۱۰ و نیم میلیارد تومان تسهیلات به تأسیسات گردشگری همدان

معاون گردشگری استان خبر داد اعطای ۱۰ و نیم میلیارد تومان تسهیلات به تأسیسات گردشگری همدان

به گزارش تور مسافرتی همدان معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان همدان اظهار داشت: تا حالا ۱۰ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان تسهیلات به تأسیسات گردشگری همدان پرداخت شده است.
علی خاکسار در گفت و گو با ایسنا، افزود: این تسهیلات طی دو مرحله در قالب بسته حمایتی توسط ستاد ملی کرونا برای جبران خسارت های تأسیسات گردشگری ابلاغ و ۱۳۷ پرونده تکمیل باارزش ریالی یاد شده به بانک ارسال شد.
وی افزود: این تسهیلات شامل راهنمایان گردشگری، دفاتر و شرکت های خدمات مسافرتی، هتل ها، هتل آپارتمان ها، سفره خانه های سنتی، اقامتگاه های بوم گردی و مؤسسات آموزشی هستند.
خاکسار با اشاره به اینکه هم اکنون هیچ نوع ممنوعیتی برای اقامت در هتل ها، هتل آپارتمان ها و اقامتگاه های بوم گردی وجود ندارد، اظهار داشت: با توجه به این که سفر و گردشگری در کشور و به تبع آن در همدان فصلی است، سالهای گذشته نیز در مقاطع مختلف سال نوسان داشته است.
وی تصریح کرد: معمولاً در همدان فصل تابستان و تعطیلات چند روزه پیک سفر شمرده می شود و دیگر مواقع سال گردشگری رونق نداشته است و امسال باتوجه به همه گیری بیماری کرونا و محدودیت ها با کاهش بیشتری مواجه بودیم.
معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان همدان بیان کرد: میانگین سطح اشغال هتل ها بین ۱۰ تا ۱۵ درصد بود و اگر میانگین سطح اشغال سالهای گذشته را ۶۰ درصد حساب نماییم، امسال حداقل ۷۵ درصد کاهش مسافر داشته اند.
وی با اعلان اینکه تأسیسات گردشگری آمادگی استقبال مسافران نوروزی را دارند، اظهار داشت: در فرصت باقیمانده تا نوروز جلساتی خواهیم داشت اما همه چیز به ستاد کرونا بستگی دارد و اگر ستاد ملی و استاتی اجازه پذیرش مسافر و تردد خودرو ها را بدهند پیش بینی می نماییم امسال نوروز پررونقی داشته باشیم.

منبع: