سایتی برای معرفی تورهای مسافرتی و گردشگری
شیوه تهیه پنیر لیقوان در لیست آثار ملی کشور ثبت ملی شد

شیوه تهیه پنیر لیقوان در لیست آثار ملی کشور ثبت ملی شد

تور مسافرتی: آذربایجان شرقی مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان شرقی از ثبت شیوه تهیه پنیر لیقوان بعنوان یکی از نمادهای مهم و اصلی لبنی آذربایجان، در لیست آثار ملی کشور آگاهی داد.
احمد حمزه زاده اظهار نمود: این محصول از مهم ترین ظرفیت های گردشگری غذا در آذربایجان شرقی و کشور شمرده می شود که حاصل زحمات نسل های متمادی از مردم خوش ذوق روستای لیقوان است و طبق گفته گذشتگان، تولید پنیر بیش از صدها سال قبل بین مردم منطقه رایج بوده و به همین خاطر می توان پنیر لیقوان را یکی از بهترین پنیرهای ایران و جهان دانست که از شیر گوسفند نژاد قزل به دست آمده است.
وی اظهار نمود: پنیر لیقوان همچون پنیرهای مشهور و منحصربه فرد جهان است که به جهت اینکه از شیر حیوانات پرورش یافته در دامنه سهند تولید می شود، به لحاظ مرغوبیت، کیفیت، عطر و طعم خوب در سطح عالی قرار دارد.
به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان، وی اظهار داشت: این اداره کل از سال قبل در حال طی پروسه ثبت پرونده پنیر لیقوان در لیست آثار ملی بود که خوشبختانه با پیگیری مستمر معاونت میراث فرهنگی استان شیوه تهیه پنیر لیقوان بعنوان یکی از آثار ناملموس استان در جلسه اخیر شورای ثبت ملی آثار، در لیست آثار ملی کشور قرار گرفت.

منبع: