سایتی برای معرفی تورهای مسافرتی و گردشگری
در گزارش تور مسافرتی تشریح شد؛ شرایط حضور در نمایشگاه گردشگری

در گزارش تور مسافرتی تشریح شد؛ شرایط حضور در نمایشگاه گردشگری

مدیرعامل شرکت ایرانگردی و جهانگردی اظهار داشت: با بیان اعلام شرایط حضور در نمایشگاه گردشگری تهران اظهار داشت: نمایشگاه گردشگری امسال با رویکرد انجام سفرهای ایمن در نوروز ۱۴۰۰ انجام می شود.

خشایار نیکزادفر مدیرعامل شرکت مادر تخصصی ایرانگردی و جهانگردی ایران (تحت نظر وزارت میراث فرهنگی) به خبرنگار مهر اظهار داشت: نمایشگاه گردشگری و صنایع دستی تهران از روز ۵ اسفند ماه به مدت سه روز در محل دائمی نمایشگاه های تهران برگزار می گردد. این نمایشگاه با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی برگزار می شود چون شرکت نمایشگاه های بین المللی تهران مجوز برگزاری برنامه ها را از ستاد کرونا گرفته است و این ستاد نیز نحوه برگزاری نمایشگاه ها را اعلام نموده است. این شرایط شامل جزئیاتی در نحوه برگزاری، حضور شرکت کنندگان و مردم، غرفه سازی و…. است حتی نمایندگانی از ستاد ملی مقابله با شیوع ویروس کرونا نیز در این برنامه حضور دارند تا به نحوه رعایت پروتکل ها نظارت داشته باشند.
وی بیان کرد: تمام غرفه داران باید حدفاصلی را بین غرفه ها و مردم رعایت نمایند تا فاصله اجتماعی رعایت شود. ورودی نمایشگاه و سالن ها نیز بررسی خواهد شد و بازدیدکنندگان، هنگام ورود با دستگاه کنترل تب و سایر دستگاه های دیگر تب سنجی و ضدعفونی می شوند.
نیکزادفر بیان کرد: محدودیت ورود به سالن ها را داریم در نظر داشتیم تا یکی از درهای سالن ها را ببندیم اما چون هوا در جریان قرار می گیرد این کار انجام نشد با این وجود اگر ببینیم که تعداد افراد در سالن زیاد شده، اجازه ورود افراد را تا خروج بازدیدکنندگان نمی دهیم. همین طور آمار ورود و خروج افراد بررسی خواهد شد چون می خواهیم از بدو ورود به نمایشگاه این کنترل انجام گیرد. بنابراین مجری برگزاری نمایشگاه نیز تعهد داده که پروتکل ها را به خوبی رعایت کند.
وی اضافه کرد: امسال ۴ سالن نمایشگاه به مساحت ۱۹ هزار مترمربع در اختیار نمایشگاه صنایع دستی و گردشگری قرار گرفته است. قسمتی از برنامه های نمایشگاه نیز در فضای باز برگزار می گردد مانند گروه های موسیقی همین طور بااینکه سیاه چادرها را خواهیم داشت اما اگر کسی بخواهد غذایی بفروشد باید در بسته بندی مناسب باشد و مثل سال قبل نخواهد بود.
وی اظهار داشت: امسال از همه استان های کشور شرکت کننده داریم حدود ۱۵۰ شرکت متعلق به حوزه صنایع دستی و ۳۰۰ شرکت گردشگری در نمایشگاه حضور دارند از حوزه بین الملل نیز تنها کشور ونزوئلا حضور خواهد داشت. همین طور نشست های جانبی نیز برگزار می شود که حوزه آموزش را در بر می گیرد اما هنوز لیست آنرا معاونت آموزش معاونت گردشگری به ما اعلام نکرده است.
نیکزاد فر بیان کرد: با اهمیت ترین نکته در نمایشگاه امسال این است که مردم بتوانند برای ایام نوروز، سفر ایمن را داشته باشند. وزارت میراث فرهنگی در نظر دارد تا الگوهای مناسب سفر را ارائه کند تا مردم برای یک سفر هوشمند برنامه ریزی انجام دهند. هدف ما هم این است که در نمایشگاه امسال مردم بتوانند از خدمات آژانس های مسافرتی و مراکز مورد تأیید برای سفر ایمن استفاده کنند.
وی اضافه کرد: فروش مجازی صنایع دستی را نیز داریم. شرکت نمایشگاه ها اعلام نموده به جهت اینکه مراودات مالی کمتر باشد، فروش صنایع دستی بیشتر به صورت مجازی و یا ارسال بوسیله پست صورت گیرد.
نیکزاد اظهار داشت: امسال مقید به رعایت پروتکل ها هستیم اما اگر در نمایشگاه تراکمی هم باشد حتما به میزان تراکم بازار تهران و متروی تهران نخواهد رسید.