سایتی برای معرفی تورهای مسافرتی و گردشگری
در گزارش تور مسافرتی بیان شد؛ مقابله با ایران هراسی و معرفی جاذبه های کشور در اکسپو دوبی

در گزارش تور مسافرتی بیان شد؛ مقابله با ایران هراسی و معرفی جاذبه های کشور در اکسپو دوبی

به گزارش تور مسافرتی مدیرعامل شرکت مادرتخصصی ایرانگردی اظهار داشت: برگزاری اکسپو ۲۰۲۰ دوبی که به سال ۲۰۲۱ موکول شد، مقرر است بخشی با عنوان مقابله با ایران هراسی و معرفی جاذبه های گردشگری و میراث فرهنگی ایران داشته باشد.

خشایار نیکزادفر مدیرعامل شرکت مادر تخصصی ایرانگردی و جهانگردی به خبرنگار مهر اظهار داشت: اکسپو دوبی از مهر ماه سال ۱۴۰۰ به مدت ۱۸۰ روز برگزار می گردد و شرکت سهامی نمایشگاه های بین المللی مسئول برگزاری بخش ایران است. این اکسپو هر ۵ سال یک دفعه انجام می شود. در سالهای قبل وزارت میراث فرهنگی شرکت نمی کرد بلکه وزارتخانه هایی همچون وزارت ارشاد با بهره گیری از محتوایی که سازمان میراث فرهنگی به آنها می داد، حضور داشت. اما این دفعه پشتیبانی محتوایی اکسپو به شرکت مادر تخصصی ایرانگردی و جهانگردی سپرده شد.
وی افزود: ایران بیش از دو هزار متر فضا برای حضور در اکسپو دوبی دارد. همین طور از ۸۰۰ متر بنا ۸۰ متر برای معرفی گردشگری ایران است.
وی اظهار داشت: پیرو همین موضوع چندین کمیته تشکیل و جلساتی برای آن اجرا شد. به استانها نیز نامه نوشتیم که محتوای لازم را به ما ارسال نمایند. در حاشیه نمایشگاه گردشگری بهمن ماه هم جلساتی با مدیران کل میراث فرهنگی استانها داشتیم که روند حضور در اکسپو را برایشان توضیح دادیم. مقرر است ورکشاپ هایی با حضور هنرمندان صنایع دستی استانها برگزار شده و هر استان حدود ده روز در این اکسپو شرکت نماید.
نیکزادفر اضافه کرد: پتانسیل های گردشگری و سرمایه گذاری ایران، بسته بندی صنایع دستی، آئین سنتی یلدا، گردشگری معلولان، معرفی شهرهای جهانی و اکوموزه ها و … قسمتی از برنامه های ایران با رویکرد مقابله با ایران هراسی و معرفی قدمت و تاریخ ایران کهن است.

منبع: