سایتی برای معرفی تورهای مسافرتی و گردشگری
ضرغامی: منع صدور روادید برداشته خواهد شد

ضرغامی: منع صدور روادید برداشته خواهد شد

به گزارش تور مسافرتی وزیر میراث فرهنگی در مراسم تکریم و معارفه معاونان سابق و جدید این وزارتخانه اظهار داشت: باتوجه به صحبت هایی که با رییس جمهوری داشتم منع صدور روادید برداشته خواهد شد.
به گزارش تور مسافرتی به نقل از روابط عمومی وزارت میراث فرهنگی، در مراسم تکریم و معارفه معاون میراث فرهنگی اظهار داشت: اسم آقای طالبیان را از قدیم شنیده بودم، او ازجمله مدیرانی است که شرف المکان بالمکین است و با تلاش بسیار، معاونت میراث فرهنگی را اداره کرده است، از آقای طالبیان خواستم که حکم مشاور وزیر را قبول کنند، شخصیت آقای طالبیان محفوظ است و از ایشان بابت تمام تلاش هایشان تشکر می کنم، امروز همه از او به خیر و خوبی یاد می کنند. وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی افزود: آقای دارابی نیز دوست و برادر خوب من است و لطف کرده و این مسئولیت را قبول کردند، او دارای سوابق بسیار طولانی در صداوسیما است و به خدمات آقای دارابی در آنجا هنوز نیاز بود اما برمبنای برنامه ریزی هایی که برای این وزارتخانه دارم لازم است از ایشان استفاده گردد.
ضرغامی اضافه کرد: آقای دارابی دارای شخصیتی فرهنگی و تألیفات زیادی است، همین طور سوابق رسانه ای بسیار خوبی دارد، در راه اندازی شبکه های مختلف سیما نقش ایشان بسیار بهادار بوده، ایشان هم مسئولیت قائم مقامی را در وزارتخانه دارند و نیز معاون میراث فرهنگی خواهد بود که به نظرم این یک فرصت برای معاونت میراث فرهنگی است که در سطح و ساختار بالاتری ماموریت های این معاونت پیگیری شود.
روابط تیره دیپلماتیک با گردشگری بهبود می یابد
وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی همین طور در مراسم تکریم و معارفه معاون پیشین و جدید گردشگری این وزارتخانه اظهار داشت: گردشگری حق همه مردم در همه جای دنیا است و نقش ویژه ای در دیپلماسی عمومی دارد، این صنعت می تواند روابط تیره دیپلماتیک را بهبود بخشد و روابط حسنه را بین دولت ها پایدار کند.
سید عزت الله ضرغامی اظهار نمود: با صحبت هایی که با رییس جمهوری داشتم منع صدور روادید نیز برداشته خواهد شد، ایشان نیز این مساله را قبول کرده و البته نگرانی هایی درباره ویروس کرونا داشتند که توضیحات لازم را به آقای دکتر رئیسی ارائه کرده ام. خیلی از کشورهای دنیا صدور روادید را آغاز نموده اند و بهتر است ما نیز این مساله را شروع نماییم.
وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در بخش دیگری از صحبت های خود به سفر خود به همراه رییس جمهوری به تاجیکستان در آخر هفته گذشته اشاره نمود و اضافه کرد: یکی از عناوینی که در این سفر دنبال می کردیم موضوع گردشگری بود. اعتقاد من بر این است که گردشگری بهترین پوشش و راه حل برای توسعه دیپلماسی عمومی است، خیلی از مردم صرف نظر از نوع حکومت ها در کشورهای مختلف تمایل دارند به آن کشور سفر کنند.
در ادامه این مراسم، علی دارابی قائم مقام وزیر و معاون میراث فرهنگی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اظهار داشت: از حسن اعتماد وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی تشکر می کنم. سالیان درازی در کنار ضرغامی هم کار کردم و هم زندگی کردم، کار با آقای ضرغامی دنیای جدیدی است، پاکدستی، کارآمدی، مردم داری و … اوصاف برجسته ایشان است و هرچه درباره اوصاف شخصی و مشی و مرام ضرغامی بگوییم کم است، از رییس جمهوری و نمایندگان مجلس برای انتخاب ایشان تشکر می نماییم و به زودی خواهیم دید که دوران خوبی برای این وزارتخانه رقم می خورد.
بازدید از موزه ها نباید حرکت سمبلیک باشد
دارابی با اشاره به اهمیت آشنایی دانش آموزان و نوجوانان با موزه ها اظهار داشت: بازدید از موزه ها نباید تنها یک حرکت سمبلیک باشد چونکه بازدید از موزه ها قدم زدن در تاریخ است.
علی اصغر شالبافیان معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی نیز در این جلسه اظهار داشت: باتوجه به فضایی که دولت سیزدهم برای حوزه گردشگری فراهم نموده است همه باید باهم کمک نماییم تا شاهد رونق هرچه بیشتر این صنعت در کشور باشیم.
معاون گردشگری کشور، حداکثر سازی فعالیت بخش خصوصی و رفع مداخلات دولتی را یکی از مهم ترین موضوعات در زمینه گردشگری دانست و اشاره کرد: گاهی اوقات بواسطه عدم هماهنگی شاهد می باشیم که با وجود علاقه مندی برای رونق گردشگری این امر محقق نمی گردد. این در حالیست که مشارکت ذی نفعان مختلف در زمینه گردشگری یکی دیگر از راهبردهای ما و اولویت های برنامه هایی است که باید پیگیری شود.
شالبافیان در ادامه به استفاده از فرصت های به وجود آمده در زمینه بین المللی اشاره و اظهار نمود: در چند روز گذشته شاهد پیوستن و عضویت ایران در سازمان همکاری شانگهای بودیم که یک فرصت مهم بین المللی است و یکی از مهم ترین فرصت ها در این اجلاس فرصت گردشگریست.

محمدحسن طالبیان معاون سابق میراث فرهنگی، نیز با اشاره به سوابق ۲۸ ساله خود اظهار داشت: برای صدور حکم مشاور از طرف آقای ضرغامی تشکر می کنم من در موقعیت های مختلف کار کردم و الان هم مانند یک سرباز در خدمت این مجموعه و این وزارتخانه هستم.

عیسی فرهادی فرماندار تهران نیز در این مراسم با ایراد سخنانی اظهار داشت: اهمیت حوزه میراث فرهنگی به شکلی هست که لازم بود شخصیتی همچون ضرغامی در رأس این وزارتخانه قرار گیرد.
او افزود: در زمینه این وزارتخانه سه مقوله مختلف وجود دارد که بخش عظیمی را در زمینه اشتغال و درآمدزایی دارد، با حضور ضرغامی به طور قطع شاهد اتفاقات خوبی خواهیم بود.
او سپس به خسارت های واردشده به صنعت گردشگری در دوران کرونا اشاره نمود و اضافه کرد: بیش از ۳۲ هزار میلیارد تومان به حوزه گردشگری در دوران کرونا خسارت وارد شده که ۱۱ هزار میلیارد تومان آن مربوط به تهران است و امید دارم با حضور آقای ضرغامی این خسارت ها جبران شود.