سایتی برای معرفی تورهای مسافرتی و گردشگری
میراث فرهنگی و گردشگری در این هفته؛ سفر ارزیابان یونسکو به ایران

میراث فرهنگی و گردشگری در این هفته؛ سفر ارزیابان یونسکو به ایران

تور مسافرتی: این هفته همزمان با روز اربعین، معاون گردشگری استان تهران از انجمن های گردشگری خواست تا در فضای مجازی به معرفی ظرفیت های گردشگری ایران در زمینه سلامت، زیارت و سیاحت کشور عراق اقدام نمایند.

به گزارش تور مسافرتی به نقل از مهر، در این هفته نشست های مختلفی پیرامون موضوع گردشگری اجرا شد. یکی از این جلسه ها درباره آئین دیپلماسی گردشگری بود که با حضور تعدادی از فعالان این صنعت اجرا شد. از با اهمیت ترین صحبت هایی که درباره این مساله شده بود می توان صحبت های علی اصغر شالبافیان معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی اشاره نمود که اظهار داشت: تأسیس اداره مستقل دیپلماسی گردشگری در بازبینی ساختار وزارت خارجه، اتفاق خوبی است و باید با همکاری بخش های ذیربط و استحصال از بخش خصوصی بتوانیم از این ابزار استفاده نمائیم. همین طور اولویت اصلی ما در هماهنگی دستگاهها استفاده از ظرفیت آنهاست که یکی از این دستگاهها وزارت امور خارجه است و اداره مستقلی زیر مجموعه بخش اقتصادی آن تشکیل شده است.
همچنین یکی دیگر از این ظرفیت ها رایزن های فرهنگی هستند که باید از ظرفیت آنها استفاده نمود.
شالبافیان همین طور در این هفته درباره صدور روادید گردشگری صحبت کرده بود و اظهار داشت: این اتفاق امیدی تازه برای فعالان صنعت گردشگریست.
در این هفته همین طور خبر رسید که بازرسان کمیته ارزیابی یونسکو مقرر است در ماه مهر و آبان برای بازدید از کاروانسراها و جنگل های دیزمار دیدن کند چون مقرر است پرونده جنگل های دیزمار به پرونده جنگل های هیرکانی اضافه شود و کاروان سراهای ایران نیز در سال ۲۰۲۲ مورد ارزیابی قرار گیرند.
مدیر کل هدایت شغلی کمیته امداد امام خمینی به مناسبت هفته گردشگری از راه اندازی ۴۷ طرح اشتغال گردشگری توسط مددجویان این کمیته آگاهی داد.
وبینار سیر تاریخی سیاست گذاری بخش گردشگری نیز به همت کارگروه مطالعات برنامه ها و ساختارهای دولتی و اتاق های تجاری اجرا شد.
از آنجا که هفته گردشگری با هفته دفاع مقدس همزمان شده است وزارت میراث فرهنگی مبادرت به ثبت ملی برخی از آثار باقیمانده از هشت سال دفاع مقدس کرده است. این مساله در شورای وزارت خانه مورد بررسی قرار گرفت. یکی از موارد ثبت شده مسجد سید الشهدای خرمشهر است.
این هفته عزت الله ضرغامی وزیر میراث فرهنگی و گردشگری از موافقت ستاد مقابله با کرونا با صدور ویزای گردشگری آگاهی داد و اظهار داشت: در جلسه ای که با استانداران پیشنهادی داشته است، آنها برنامه هایی را برای صنعت گردشگری داشته اند که این اتفاق خوبی است.
وزیر میراث فرهنگی در صفحه مجازی خود از دستور تسریع در صدور ویزای گردشگری آگاهی داد.
مدیر کل بازاریابی و تجاری سازی معاونت صنایع دستی وزارت میراث فرهنگی اعلام نمود ماکت مینیاتوری حرم حضرت زینب به موزه حرم حضرت عباس اهدا شد.
اهدای ماکت مینیاتوری حرم حضرت زینب، ارزیابان یونسکو به ایران، دستور صدور ویزای گردشگری همچون خبرهای حوزه میراث گردشگری در این هفته بود.

منبع: