سایتی برای معرفی تورهای مسافرتی و گردشگری
نماینده آموزش و پرورش در خرانق؛ دانش آموزان روستایی جهانی، گردشگری می آموزند

نماینده آموزش و پرورش در خرانق؛ دانش آموزان روستایی جهانی، گردشگری می آموزند

به گزارش تور مسافرتی یزد نماینده آموزش و پرورش در بخش خرانق از تحصیل دانش اموزان خرانقی در رشته گردشگری یک مدرسه دوره متوسطه در خرانق یاد کرد و اظهار داشت: پیگیر ایجاد رشته مرمت در این مدرسه هم هستیم تا دانش آموزان علاقمند را به این رشته دعوت نماییم.
«نادر پیری اردکانی» در گفتگو با خبرنگار ایسنا، با بیان اینکه دانش آموزان سال نهم مدرسه شهید مروتی خرانق برای نخستین بار در رشته گردشگری تدریس می کنند، اظهار نمود: قرار بود که این دانش آموزان برای ادامه تحصیل به اردکان بیایند و ادامه تحصیل دهند اما پیشنهاد کردیم که خرانق با عنایت به جهانی شدن روستا و کاروانسراهایش میزبان رشته گردشگری باشد.
وی اضافه کرد: بر این اساس، تصمیم گرفتیم تا هنرستان کاردانش را به رشته گردشگری تجهیز نماییم هر چند که استقبال از این رشته تحصیلی در روستا برایمان قابل تصور نبود اما با جمعیت چهارنفره از هفت دانش اموز پایه تحصیلی نهم، فعالیت این رشته برای نخستین بار در خرانق شروع به کار کرد.
این مسئول با بیان اینکه در ابتدا، خانواده ها نگران آینده این رشته تحصیلی بودند، اظهار داشت: دیدگاه غالب این گونه بود که همه می توانند در رشته گردشگری فعالیت کنند و نیازی به مرتبط بودن رشته تحصیلی نیست اما هم اکنون بسیار علاقمند هستند و خانواده ها هم احساس رضایت می کنند.
وی با بیان اینکه زیرساخت های فعالیت در حوزه گردشگری فراهم گشته است، اظهار داشت: باید بچه ها را بگونه ای پرورش دهیم که بتوانند با بهره مندی از این زیرساخت ها مسئولیت های مهم گردشگری در خرانق را بر عهده بگیرند.
وی با بیان اینکه اگر دانش آموزان کنونی موفق باشند میتوانند هم نوعان و علاقمندان را جذب این حوزه کنند، اظهار داشت: ما با حدود ۷۰ دانش اموز محصل و آماده رشته گردشگری می توانیم کمبودهای نیروهای مرتبط را در خرانق برطرف نماییم و چه بهتر که این نیروها بومی باشند و بتوانند بعد از تحصیل در رشته گردشگری در مشاغلی مانند بومگردی، راهنمای گردشگری، صنایع دستی و حتی میراث فرهنگی مشغول به کار شوند.
این مسئول با بیان اینکه در رشته گردشگری پایه نهم دروس موزه ها و راهنمای گردشگری دو درس کلی است، اظهار نمود: ما این دروس اختصاصی را در کنار دروس عمومی مانند ریاضی و فارسی به دانش اموزان آموزش می دهیم.
به گفته وی، توسعه این حوزه به حمایت کردن از بچه ها بستگی دارد چون که در روستاهای دیگر هم دانش آموز علاقه مند به این رشته وجود دارد و اگر دانش اموزان بومی جذب دبیرستان شوند، می توانیم با قوای بیشتری فعالیت نماییم.
پیری اردکانی با یادآوری این مساله که در بخش خرانق به رشته های مکانیک و برق، کشاورزی و غیره هم نیاز است، اظهار داشت: باید در کنار رشته گردشگری سایر رشته ها را هم داشته باشیم چون که این رشته ها کمک کننده رشته گردشگری و تأمین کننده نیازهای خرانق هستند.
نماینده آموزش و پرورش در انتها خرانق تصریح کرد: البته علاوه بر رشته گردشگری، پیگیر ایجاد رشته مرمت در مدرسه هم هستیم تا دانش آموزان علاقمند را به این رشته دعوت نماییم.

منبع: