سایتی برای معرفی تورهای مسافرتی و گردشگری
در آستانه شب نوروز؛ واحدهای اقامتی رسمی خراسان رضوی پر شدند

در آستانه شب نوروز؛ واحدهای اقامتی رسمی خراسان رضوی پر شدند

به گزارش تور مسافرتی مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی اظهار داشت: ضریب اشغال واحدهای اقامتی رسمی در خراسان رضوی از ۹۰ درصد گذشت.

به گزارش تور مسافرتی به نقل از مهر، سید جواد موسوی اضافه کرد: ظرفیت واحدهای اقامتی رسمی استان شامل هتل، هتل آپارتمان، مهمانپذیر، خانه مسافر، اقامتگاه سنتی و بوم گردی ۱۲۰ هزار نفر شب اقامت است که در آستانه شب نوروز ضریب اشغال آنها از ۹۰ درصد عبور کرده است.
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی افزود: با استفاده از ظرفیت واحدهای اقامتی غیررسمی شامل مدارس، مساجد، حسینیه ها، بوستان های زائرپذیر، خوابگاه های دانشجویی، زائرسراهای ارزانقیمت و زائرشهر رضوی، مهمانسراهای دولتی و سایر مراکز اقامتی تا ۴۷۰ نفر شب اقامت در استان برنامه ریزی شده است و زائرین و گردشگران می توانند از این ظرفیت ها استفاده کنند.
او با بیان اینکه برنامه های فرهنگی و آئینی نوروزگاه در ۹۶ نقطه از استان برای گردشگران و زائرین نوروزی تدارک دیده شده است، اظهار نمود: آئین نوروزگاه در ۵۰ اقامتگاه بوم گردی، ۲۲ شهرستان، ۱۷ روستای هدف گردشگری، چهار پایگاه میراث فرهنگی و سه منطقه نمونه گردشگری برگزار می گردد.
موسوی به برنامه ریزی صورت گرفته برای تبدیل صنایع دستی استان بعنوان سوغات سفر گردشگران و زائرین نوروز ۱۴۰۱ اشاره نمود و اظهار داشت: راه اندازی ۵۶۰ غرفه عرضه صنایع دستی در تأسیسات گردشگری، هتل ها، مجموعه های تاریخی و فرهنگی، بوستان ها و محورهای تردد زائرین و گردشگران برنامه ریزی شده است.
او با بیان اینکه این غرفه ها صنایع دستی را در ۲۲ شهرستان خراسان رضوی عرضه می کنند، اظهار نمود: در این رویداد بزرگ هنری ۶۲۰ هنرمند استان خراسان رضوی از ۴۶ رشته صنایع دستی مشارکت دارند.

منبع: