سایتی برای معرفی تورهای مسافرتی و گردشگری
ضرغامی: آثار تاریخی، مانع توسعه شهری نیست

ضرغامی: آثار تاریخی، مانع توسعه شهری نیست

به گزارش تور مسافرتی قزوین وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اظهار داشت: آثار تاریخی، مانع توسعه نیست بلکه مقوّم توسعه است، چونکه پیشرفته ترین مهندسین از دیدن تکنولوژی آثار تاریخی متحیّر می مانند و خیلی از سازه های تاریخی نقش خویش را به درستی ایفا کرده اند.
سید عزت الله ضرغامی در نشست با استاندار قزوین و مدیران دستگاههای اجرایی و تشکل های مردم نهاد که امروز ۱۳ مرداد ۱۴۰۱ در سالن شهیدسلیمانی استانداری قزوین برگزار شد ضمن اشاره به این که تاریخی بودن قزوین یک امر قطعی است، اظهار نمود: قزوین شهری نخبگانی و روشنفکر است که مردم از درک و شعور اجتماعی و سیاسی بالایی برخوردار می باشند و با قاطعیت و جدیت و بدون تعارف نظرات و دغدغه های خویش را ابراز می کنند.
وی خاطرنشان کرد: فعالان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شاقول عملکرد و نظارت بر نهادهای دست اندرکار در برنامه های توسعه کشور هستند که همگی شاخص و از نخبگان جامعه محسوب می شوند.
این مسئول اظهار داشت: همه نسبت به تاریخی بودن شهر قزوین اتفاق نظر دارند اما نگاه ها و روش ها در حفظ و نگهداری آن متفاوت می باشد این نکته شایان توجه است که آثار تاریخی، مانع توسعه نیست بلکه مقوّم توسعه است. چونکه پیشرفته ترین مهندسین از دیدن تکنولوژی آثار تاریخی متحیّر می مانند و خیلی از سازه های تاریخی نقش خویش را به درستی ایفا کرده اند.
وی اظهار داشت: مسئولین در تصمیم گیری های خود مصالح جامعه را مد نظر قرار دهند و تمام تصمیمات به خاطر رضایت مردم است در عین این که چارچوب ها هم باید حفظ شود.
ضرغامی تصریح کرد: اداره کل میراث فرهنگی استان هم نسبت به باغستان سنتی قزوین هم مسائلی که در ارتباط با بافت تاریخی است، بخصوص در پروژه های اصلی اختیار دارد که تصمیم گیری کند تا ظرفیت های گردشگری قزوین را از قوه به فعل تبدیل کند.
وی در انتها خاطرنشان کرد: باید به بیمه شدگان و فعالان صنایع دستی و تورگردانان، توجه ویژه داشت تا بتوان در جهت رفع نگرانی آنها از آینده شغلی و تأمین معیشت قدمی موثر برداشت.
توجه به قزوین، گردشگری کشور را متحول خواهد کرد
محمدمهدی اعلایی استاندار قزوین هم در این نشست اظهار نمود: حوزه گردشگری در کنار میراث فرهنگی از مزیت های رقابتی قابل توجه استان قزوین است. توجه به قزوین، گردشگری کشور را گرفتار تحول خواهد نمود.
استاندار قزوین اظهار داشت: قزوین در حوزه گردشگری گرفتار عقب ماندگی شده است و این به تقسیم بندی جغرافیای سیاسی بازمی گردد چونکه در گذشته قزوین نخستین شهر کشور بود که دارای فرودگاه شد اما هم اکنون تنها مرکز استانی که فرودگاه ندارد مرکز استان قزوین است.
وی تصریح کرد: در دولت سیزدهم در ابتدای کار سند تحول مردمی تدوین شد که با چرخش تحول آفرین به نفع مردم و ایجاد اصلاحات در توسعه شهری، زندگی مردم در جنبه های مختلف آن تسهیل شود.
اعلایی خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری بارها در گفتگو با رئیس جمهور و وزرا بر حفظ دشت قزوین و دانش بنیان بودن آن تاکید کرده و رسیدگی به این ظرفیت اقتصادی را مدنظر قرار داده اند. باغستان سنتی قزوین هم بخشی از همین دشت قزوین است که توجه به آن می تواند گردشگری کشور را گرفتار تحول کند.
وی ضمن اشاره به ضرورت درنظرگرفتن ردیف ملی بودجه برای باغستان سنتی قزوین، خاطرنشان کرد: مدیریت استان در کنار نمایندگان مجلس باید در جهت شناخته شدن قزوین برای مردم کشور تلاش و ظرفیت های گردشگری قزوین را بیشتر از پیش به جامعه هدف معرفی کنند.

منبع: