سایتی برای معرفی تورهای مسافرتی و گردشگری
امام جمعه آبگرم مطرح کرد مشکلات زیست محیطی بخش آبگرم قزوین و غفلت از ظرفیت گردشگری

امام جمعه آبگرم مطرح کرد مشکلات زیست محیطی بخش آبگرم قزوین و غفلت از ظرفیت گردشگری

به گزارش تور مسافرتی، قزوین امام جمعه بخش آبگرم قزوین اظهار داشت: هدف از پیگیری مطالبات آبگرم جلوگیری از سیل و خسارت های آن، رفع مشکلات زیست محیطی، فاضلاب و موارد این چنینی است بنابراین تنها راه رفع مشکلات این رودخانه راه اندازی دیواره ساحلی در ۲ طرف و جداسازی فاضلاب است.
حجت الاسلام غلامرضا عسگری در گفتگو با ایسنا ضمن اشاره به این که امروزه یکی از منابع جذب گردشگر، استفاده بهینه از آب های گرم و معدنی است، بیان نمود: متأسفانه امکانات رفاهی و راه های دسترسی چشمه آبگرم قزوین مناسب نیست؛ این رودخانه سه کیلومتر طول دارد اما متأسفانه بخش زیادی از فاضلاب منطقه آبگرم به آن وارد می شود که سبب ایجاد مشکلات زیست محیطی، بهداشتی و ایجاد بوی تعفن شده است. همین مبحث سبب شده تا میل و رغبتی جهت استفاده از چشمه آبگرم هم وجود نداشته باشد.
وی اظهار داشت: بستر رودخانه کوهی و سنگی است و نمی توان چاه فاضلاب در آن حفر کرد چونکه به منبع و چشمه اصلی آبگرم می رسد. برای شبکه فاضلاب در پایین دست زیرساخت و بسترهای لازم فراهم گشته است اما لوله کشی فاضلاب انجام نشده و همین وقفه ها باعث ایجاد مشکلات زیست محیطی بسیار در این منطقه شده است.
امام جمعه بخش آبگرم قزوین خاطرنشان کرد: شرکت آب منطقه ای مدعی است که به علت وجود رودخانه؛ مالک آن منطقه است. از طرفی شهرداری هم با در دست داشتن مدارکی، مجوز ساخت وساز صادر کرده و تعدادی واحد مسکونی و مغازه در بستر رودخانه راه اندازی شده است. از طرفی بحث سیل هم مطرح است و با وجود واحدهای مسکونی و مغازه ها، در صورت بارش باران بسیار امکان دارد خسارت های ناگواری به بار آید.
وی اظهار داشت: هدف از پیگیری این مطالبه جلوگیری از سیل و خسارت های آن، رفع مشکلات زیست محیطی، فاضلاب و موارد این چنینی است بنابراین تنها راه رفع مشکلات این رودخانه راه اندازی دیواره ساحلی در ۲ طرف و جداسازی فاضلاب است.
این مسئول افزود: ظرفیت آبگرم قزوین اگر بیشتر از سرعین اردبیل نباشد کمتر نیست اما متأسفانه از این ظرفیت استفاده چندانی نمی گردد.
وی ادامه داد: قزوین در تبدیل شدن به یکی از قطب های گردشگری درمانی دارای ظرفیت های بالایی است اما متأسفانه به علت نداشتن امکانات زیربنایی این ظرفیت نتوانسته در جهت توسعه اقتصادی و رونق اشتغال مثمرثمر باشد. اگر امکانات رفاهی و زیرساختی فراهم گردد اساسا تعداد زیادی از مسافران از این ظرفیت استفاده می نمایند و باعث جذب توریست و سرمایه خواهد شد.
حجت الاسلام عسگری در انتها تصریح کرد: با فراهم کردن امکانات و زیرساخت های لازم و جذب سرمایه، درآمد و وضعیت اقتصادی مردم منطقه هم افزایش خواهد یافت و خیلی از مشکلات همچون اشتغال هم رفع می شود.

منبع: