سایتی برای معرفی تورهای مسافرتی و گردشگری
رئیس سازمان گذرگاه های مرزی عراق اعلام کرد بیش از ۲میلیون زائر ایرانی وارد عراق شده اند

رئیس سازمان گذرگاه های مرزی عراق اعلام کرد بیش از ۲میلیون زائر ایرانی وارد عراق شده اند

تور مسافرتی: رییس سازمان گذرگاه های مرزی عراق در اظهاراتی با اعلان اینکه ایران زوار را بصورت تدریجی بفرستد اعلام نمود که تا حالا بیش از ۲ میلیون زائر ایرانی وارد عراق شدند.
به گزارش تور مسافرتی به نقل از ایسنا، عمر الوائلی، رییس سازمان گذرگاه های مرزی عراق در گفت و گو با خبرگزاری رسمی این کشور (واع) اعلام نمود که تمام زوار برای ورود به عراق بازرسی می شوند و گذرنامه های آنها باید مهر شود و هیچ کس بدون داشتن گواهی رسمی نمی تواند وارد شود.
وی اظهار داشت که از جانب ایرانی می خواهیم که زوار را بصورت یک دفعه اعزام نکند بلکه آنها را بصورت تدریجی و گروهی بفرستد برای اینکه این امر بر سلامتی زوار تاثیر می گذارد.
الوائلی همین طور گفت از ایران می خواهیم که به تعداد مورد توافق میان دو طرف درباب اعزام زوار پایبند باشد.
رئیس سازمان گذرگاه های مرزی عراق در ادامه اظهار داشت که تا حالا بیش از ۲ میلیون زائر ایرانی بوسیله گذرگاه های مرزی وارد عراق شدند و این مساله نیازمند بررسی جدی است.
وی همین طور اظهار داشت که هماهنگی کامل میان سازمان گذرگاه های مرزی و وزارت کشور عراق وجود دارد.
بر اساس این گزارش، آمار ورود و خروج زوار به عراق تا اختتام روز گذشته (جمعه) به شرح زیر است:
زرباطیه(مهران)؛
ورود: ۹۴۹، ۴۱۷
خروج: ۱۸۳، ۷۱۶
شلمچه؛
ورود: ۵۲۴، ۹۸۵
خروج: ۹۵، ۱۲۲
الشیب(چذابه)؛
ورود: ۲۲۲، ۰۲۸
خروج: ۵۴، ۸۶۷
منذریه(خسروی)؛
ورود: ۱۴۲، ۲۶۹
خروج: ۱۲، ۳۹۷
فرودگاه بین المللی نجف؛
ورود: ۷۴، ۷۰۳
گذرگاه سفوان(کویت)؛
ورود: ۱۳، ۸۷۴
خروج: ۵، ۸۳۲
فرودگاه بین المللی بغداد؛
ورود: ۶، ۶۶۲
جمع کل؛
ورود: ۱، ۹۳۳، ۹۳۸
خروج: ۳۵۱، ۹۳۴
پیش از این محمد الکنانی، عضو کمیته مناسک استانداری میسان عراق درباب آخرین وضعیت زائران اربعین اظهار داشت که استانداری میسان توانست ۹۰ دستگاه خودرو برای انتقال زوار بصورت رایگان فراهم آورد.
وی اظهار داشت که این خودرو ها در دو محور فعالیت می کنند؛ محور اول انتقال زوار از گذرگاه الشیب(چذابه) به مرکز استان میسان را در بر می گیرد و در محور دوم فعالیت این خودروها انتقال زوار از مرکز استان میسان به استان ذی قار است.
الکنانی همین طور اظهار داشت که امروز شاهد یک سانحه رانندگی بودیم و در تصادف دو خودرو ۳ نفر زخمی شدند و برای انجام کارهای درمانی آنها به بیمارستان الزهرا منتقل شدند.
این مسئول عراقی درباب اقدامات ایران در این خصوص اظهار داشت: ایران امروز بطور رسمی ۳۰ دستگاه اتوبوس به عراق فرستاد تا در روند انتقال زوار از گذرگاه الشیب(چذابه) مشارکت داشته باشند و قرار شد که سوخت این اتوبوس ها برعهده دیوان شرعی استان میسان و در امتداد خدمت به زوار امام حسین(ع) باشد.
محمد الکنانی در بخش دیگری از اظهارات خود نیز اظهار داشت که طی ۲۴ ساعت گذشته ۵۱ هزار و ۵۷۷ نفر از مرز شیب(چذابه) وارد عراق شدند درحالی که ۱۴ هزار و ۲۵۶ نفر از این مرز عراق را ترک کردند.
وی همین طور اظهار داشت که مجموع زائرانی که از ابتدا از مرز شیب وارد عراق شدند ۲۵۰ هزار نفر است.
محمدکاظم آل صادق در گفت و گو با ایسنا، در رابطه با وضعیت زوار ایرانی در نجف و کربلا و انتشار برخی اخبار در خصوص اینکه تعدادی از آنها در وضعیت مناسبی به سر نمی برند و نتوانستند موکب هایی برای استراحت پیدا کنند و یا اینکه آب شرب متناسب با تعداد زوار وجود ندارد، اظهار داشت: همانطور که قبل از این گفتیم متاسفانه امکانات متناسب با جمعیت حاضر نیست و محدودیت هایی دراین زمینه وجود دارد بهترین راه این است که زوار با مدت حضور خودرا در نجف و کربلا کاهش دهند تا این فرصت فراهم گردد دیگر زوار زیارت کنند.
وی افزود: من همین امروز آخرین وضعیت زوار نجف را دریافت کردم وضعیت مقداری نسبت به روزهای گذشته بهتر شده تعداد بیشتری از موکب ها مستقر شده اند و تعدادی آب و یخ تهیه شده است.
سفیر ایران در عراق همین طور اظهار داشت: به خاطر وضعیت جاده ها و همین طور خستگی راننده ها ما سالانه در مراسم راهپیمایی اربعین شاهد تلفات جاده ای ناشی از تصادف هستیم و متاسفانه امسال نیز چنین موضوعی را شاهد بودیم.