سایتی برای معرفی تورهای مسافرتی و گردشگری
مدیرکل میراث فرهنگی عنوان کرد استقبال از اقامت در بوم گردی های گیلان

مدیرکل میراث فرهنگی عنوان کرد استقبال از اقامت در بوم گردی های گیلان

به گزارش تور مسافرتی، از گیلان مدیرکل میراث فرهنگی گیلان با اشاره به این که امسال بیشترین اقامت ها در بوم گردی ها بوده است، اظهار داشت: ۴۵۰۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری در بخش های اقامتی استان در حال انجام می باشد.
ولی جهانی در حاشیه جلسه هم اندیشی درباب حریم شهری و تعیین تکلیف میدان امام خمینی(ره) بندر انزلی که در هتل سفیدکنار این شهرستان برگزار شد، در جمع خبرنگاران اظهار داشت: آب بندان های گیلان امروز فرصت های سرمایه گذاری برای استان شمرده می شود.
وی با اعلان اینکه در امتداد معرفی هر چه بیشتر این فرصت پیش بینی برگزاری نمایشگاه و برنامه های فرهنگی انجام شده اضافه کرد: این نمایشگاه از ۲۳ لغایت ۲۷ آبان ماه سالجاری در تالار مرکزی شهرداری پیش بینی شده است.
جهانی با اشاره به این که جلسات در رابطه با برگزاری این نمایشگاه در دست پیگیری و برگزاری با شهرداران و فرمانداران و مسئولان استانی است، اشاره کرد: قرار شده تا نیمه آبان ماه فرصت های سرمایه گذاری در این عرصه اعلام کنند و تا الان ۲۵ شهردار اعلام آمادگی کردند.
وی با اعلان اینکه مدیر کل آب منطقه ای گیلان نیز فرصت های سرمایه گذاری آب بندان ها را در اختیار اداره کل میراث فرهنگی استان گیلان قرار داده، اضافه کرد: درحال ویرایش اطلاعات و جذب مشارکت بخش خصوصی در جاهایی که قابلیت سرمایه گذاری دارد، هستیم.
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان با تأکید بر این که از محل بند الف تبصره ۱۸ تسهیلات خوبی برای این بخش در نظر گرفته شده، اظهار داشت: پرداخت این تسهیلات بستگی به طرح و اشتغال دارد که اگر مورد تایید میراث بود این وام و اعتبارات اختصاص داده می شود که تا کنون نزدیک به ۸۰ میلیارد تومان از این محل تسهیلات پرداخت کردیم.
وی اظهار داشت: اکنون نزدیک به ۴۵۰۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری در استان گیلان در بخش های اقامتی شامل هتل آپارتمان ها، بوم گردی ها و هتل های چندین ستاره درحال انجام بوده و در شش ماهه اول امسال ۵۳ موافقت اصولی برای انجام کار صادر گردیده است.
جهانی با اعلان اینکه هم اکنون ۱۴۰ طرح متقاضی داریم و بوم گردی ها نسبت به سال قبل ۴۰ درصد رشد داشتند، اشاره کرد: سال قبل ۱۲۶ بوم گردی داشتیم و امسال بیش از ۳۰ بوم گردی افتتاح کردیم و ۸۴ مورد دیگر در دست اقدام است ضمن این که امسال بیشترین اقامت ها در بوم گردی ها بوده است.

منبع: