سایتی برای معرفی تورهای مسافرتی و گردشگری
با اعلام دولت قطر؛ پهلوگیری شناورهای مسافربری ایران در بنادر قطر منتفی شد

با اعلام دولت قطر؛ پهلوگیری شناورهای مسافربری ایران در بنادر قطر منتفی شد

به گزارش تور مسافرتی، وزیر میراث فرهنگی در بازدید از کشتی تفریحی که قرار بود به قطر برود، اظهار داشت: با بیان دولت قطر، امکان پهلوگیری شناورهای مسافربری ایرانی در بنادر قطر برای میزبانی مسابقات جام جهانی ۲۰۲۲ منتفی شد.

به گزارش تور مسافرتی به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی هرمزگان، عزت الله ضرغامی، پنج شنبه ۱۹ آبان ماه با همراهی احمد مرادی نماینده مردم هرمزگان در مجلس شورای اسلامی و استاندار و مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان هرمزگان از کشتی تفریحی اورهال شده سانی بازدید نمود.
وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اضافه کرد: در طول یک سال قبل موانع رشد این حوزه از صنعت توریسم مورد بررسی قرار گرفت. همینطور سرمایه گذاری های خوبی انجام شده که یکی از آنها اورهال (تعمیرات اساسی) کشتی ها، ساخت کشتی ها و شناورها انجام شده است و دانش فنی که در اینجا شاهد آن هستیم فوق العاده پرارزش است.
وی با اشاره به اینکه این کشتی برای خدمت دادن به گردشگران آماده شده است، اضافه کرد: یکی از اشکالات شناورهای گردشگری در ارتباط با قیمت سوخت بود که این سبب می شد بخش گردشگری دریایی چندان مورد رغبت فعالان بخش خصوصی نباشد. این مشکل با دستور رئیس جمهور و مصوبه هیأت دولت حل شده و سوخت شناورهای تفریحی یارانه ای شد.
وزیر میراث فرهنگی تصریح کرد: تفاوت قیمت سوخت یارانه ای با سوخت بدون یارانه بسیار بالاست و الان فعالیت با شناورهای تفریحی به لحاظ اقتصادی به صرفه است و میتوان برنامه های مختلف برای گردشگران دریایی داشت.
وزیر میراث فرهنگی اضافه کرد: این کشتی جهت استفاده گردشگران آماده است و در ایام آینده شاهد خروج آن از ایزو ایکو خواهیم بود. البته با بیان دولت قطر، امکان پهلوگیری شناورهای مسافربری ایرانی در بنادر قطر منتفی شده است.
عذرخواهی مسؤلان قطری از ایران
ضرغامی اضافه کرد: قرار بود مسافران جام جهانی فوتبال در قطر را بوسیله کشتی سانی جابه جا نماییم و این کشتی آماده است. اما دولت قطر به علل مشکلات داخلی خودش امکان پهلو گرفتن کشتی و شناورهای ایرانی را ندارد و مسؤلان قطری از به وجود آمدن این شرایط و این که نمی توانند توریست دریایی جذب کنند عذرخواهی کردند.
او تصریح کرد: طرف قطری مشکل جدی اقامت دارد و تنها تعداد کمی از کشتی های بسیار بزرگ که در عمل هتل هستند در آنجا پهلو می گیرند و مشکل اقامتی تماشاگران را حل می کنند.
وزیر میراث فرهنگی خاطرنشان کرد: در ۲ هفته اخیر باوجود هماهنگی های قبلی انجام شده اعلام نمودند نمی توانند در این عرصه همکاری کنند.
او ضمن اشاره به این که البته کاری که ما در این عرصه انجام دادیم ربطی به جام جهانی قطر ندارد و توسعه طرح ها در حوزه گردشگری دریایی با قوت ادامه خواهد یافت، اضافه کرد: امکانات جمهوری اسلامی ایران برای انجام سفرهای دریایی به قطر آماده است و از این ظرفیت نه تنها برای قطر بلکه برای سایر کشورها و حتی جزایر داخلی و خارج از منطقه استفاده خواهد شد.
او در ادامه صحبت های خود اظهار داشت: این ظرفیت روزبه روز آماده تر می شود و ان شاءالله با بسته های گردشگری خوبی که خواهیم داشت و مقرون به صرف بودن آنها برای کسانی که قصد سرمایه گذاری دارند، امیدواریم شاهد تحولات خوبی در حوزه گردشگری دریایی باشیم.
استان هرمزگان نباید مشکل اشتغال داشته باشد
وزیر میراث فرهنگی ضمن اشاره به این که نمی شود استانی در کنار دریا قرار داشته باشد و مشکل اشتغال داشته باشد، اضافه کرد: هرمزگان از این بابت باید وضعیت بهتری از شرایط کنونی بیابد، این استان نباید مشکل اشتغال داشته باشد.
ضرغامی همینطور در این بازدید به مدیرعامل یک مجتمع کشتی سازی اظهار داشت: تحقیق کنید چطور می توان نفت کش را تبدیل به کشتی گردشگری کرد و طرحی در این خصوص به ما بدهید.
وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اضافه کرد: این یکی از برنامه و طرح های این وزارت خانه در حوزه گردشگری می باشد.

منبع: