سایتی برای معرفی تورهای مسافرتی و گردشگری
قائم مقام وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری: گیلان صاحب تنها موزه روستایی بزرگ و جامع کشور است

قائم مقام وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری: گیلان صاحب تنها موزه روستایی بزرگ و جامع کشور است

به گزارش تور مسافرتی، قائم مقام وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اظهار داشت: موزه روستایی گیلان تنها موزه بزرگ و جامع روستایی در کشور است که سالانه علاقه مندان زیادی را به خود جذب می کند.

به گزارش تور مسافرتی به نقل از مهر، علی دارابی عصر پنجشنبه در حاشیه بازدید از خانه صنایع دستی گیلان در رشت، اظهار داشت: توجه به صنایع دستی و گردشگری و برنامه محوری در این بخش جز اولویت های اصلی برنامه هفتم و سند سیاست کلی نظام قرار گرفته است.
وی از ثبت ۳۵ هزار اثر در کشور آگاهی داد و اضافه کرد: سابقه، پیشینه و تمدن ایران اسلامی و به ویژه گیلان در بخش های مختلف وصف ناشدنی است.
گیلان تفرجگاهی برای مردم تبدیل گشته است
قائم مقام وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با اشاره به اراده قوی گیلان و رشت برای ثبت شهر جهانی صنایع دستی، افزود: گیلان به جهت ظرفیت های گردشگری، تفرجگاهی برای مردم تبدیل گشته است.
دارابی با تأکید بر معرفی توانمندی های باارزش گردشگری و تاریخی گیلان، بیان کرد: تبلیغات گسترده و تبیین توانمندی ها و ظرفیت های گردشگری و سیاحتی گیلان یک مطالبه جدی از رسانه ها و خبرنگاران است.
وی با اعلان اینکه گردشگری امروز یک صنعت اقتصاد زا است، اضافه کرد: برقراری زیرساخت های گردشگری در امتداد تحقق اقتصاد پایدار گردشگری بسیار اهمیت دارد.

قائم مقام وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با اعلان اینکه آثار متنوعی در خانه صنایع دستی گیلان به معرض نمایش گذاشته شده، اظهار داشت: مقدمات کار برای ثبت رشت به عنوان شهر جهانی صنایع دستی در یونسکو برقرار شود.
دارابی با اعلان اینکه گیلان صاحب تنها موزه روستایی بزرگ و جامع کشور است، افزود: موزه روستایی گیلان تنها موزه بزرگ و جامع روستایی در کشور است که سالانه علاقه مندان زیادی را به خود جذب می کند.
ماسوله در یک قدمی ثبت جهانی یونسکو قرار دارد
وی با اشاره به روند انجام ثبت جهانی ماسوله، اضافه کرد: ماسوله در یک قدمی ثبت جهانی یونسکو قرار دارد و مقدمات این کار فراهم گشته است.
قائم مقام وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با اعلان اینکه گیلان یکی از مقاصد اصلی گردشگری در کشور است، اظهار داشت: توجه به ارتقای زیرساخت های گردشگری گیلان مورد تاکید و توجه است.
دارابی با اشاره به در هم تنیدگی میراث فرهنگی، صنایع دستی و آثار طبیعی گیلان، بیان کرد: تدوین بسته ای جامع برای میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در گیلان باید در اولویت قرار گیرد.
وی با اشاره به لزوم تقویت زیرساخت های گردشگری در گیلان، اضافه کرد: شب خوابی و اقامت گردشگران در گیلان با تقویت زیرساخت ها امکان پذیر است.
قائم مقام وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری از پرداخت ۳۰ میلیارد تومان تسهیلات گردشگری در گیلان آگاهی داد و افزود: این رقم تسهیلات بیشتر در امتداد تقویت زیرساخت های گردشگری اختصاص پیدا کرده است.

منبع: