سایتی برای معرفی تورهای مسافرتی و گردشگری
دبیر کل سازمان جهانی گردشگری؛ جهان منتظر چین بود!

دبیر کل سازمان جهانی گردشگری؛ جهان منتظر چین بود!

تور مسافرتی: سازمان جهانی گردشگری (UNWTO) بازگشایی مرزهای چین را به عنوان آخرین قطعه در پازل بهبود گردشگری بعد از بزرگترین بحران در تاریخ این صنعت، معرفی نمود.
به گزارش تور مسافرتی به نقل از ایسنا، «زوراب پولولیکاشویلی» ـ دبیر کل سازمان جهانی گردشگری ـ در رأس یک هیأت بلندپایه به شهر هانگژو سفر کرد و به گرمی از لغو محدودیت های سفر در چین به عنوان یک تقویت بزرگ برای رشد اقتصادی و فرصت های اجتماعی در آسیا و اقیانوسیه استقبال کرد.
برمبنای داده های سازمان جهانی گردشگری، این بیماری همه گیر برای مقاصد جهان، تنها در سالهای ۲۰۲۰ و ۲۰۲۱ به جهت سفر نکردن گردشگران چین، در مجموع ۲۷۰ میلیارد زیان به همراه داشت و «پولولیکاشویلی» بازگشایی مرزهای چین را لحظه ای توصیف کرد که جهان منتظر آن بوده است.
دبیر کل سازمان جهانی گردشگری، اولین رئیس آژانس سازمان ملل است که از زمان لغو محدودیت ها به چین سفر می کند. «هو هپینگ» ـ وزیر فرهنگ و گردشگری چین ـ از حمایت سازمان جهانی گردشگری در دوران همه گیری و پیوستن به جشن رسمی بازگشایی مرزهای چین برای سفر استقبال کرد. در یک نشست دوجانبه، «هو هپینگ» و «پولولیکاشویلی» توافق کردند که همکاری خودرا درباره ی قرار دادن گردشگری در دستور کار توسعه بین المللی و در حوزه های کلیدی آموزش گردشگری و گردشگری برای توسعه روستایی بیشتر کنند.
طبق آمارهای سازمان جهانی گردشگری، چین پیش از همه گیری بزرگترین بازار منبعِ گردشگری در جهان بود. در سال ۲۰۱۹، گردشگران چینی جمعاً ۲۵۵ میلیارد دلار برای سفرهای بین المللی هزینه کردند، درحالی که گردشگری داخلی نیز به عنوان ستون رشد و اشتغال عمل کردند و با بیش از ۶ میلیارد سفر در آن سال، از مشاغل و کسب وکارهای در رابطه با این حوزه حمایت کردند.

تمجید از چین برای توسعه گردشگری روستایی
باتوجه به فعالیت سازمان جهانی گردشگری برای تبدیل گردشگری به نیروی محرکه توسعه روستایی، هیأت بلندپایه این نهاد سازمان ملل از منطقه «Yucun»، یکی از چهار مقصد چین که در بین بهترین دهکده های گردشگری سال انتخاب شده اند، نیز دیدن کردند. این روستا به سبب تعهد خود به تبدیل گردشگری به منبع فرصت های محلی، علاوه بر تعهد به گردشگریِ دوستدار محیط زیست و رویکرد پیشگام در مدیریت پسماند در مقصد، مورد تمجید قرار گرفت.

چین شریک اصلی گردشگری
در سال گذشته، چین خودرا به عنوان یکی از حامیان اصلی سازمان جهانی گردشگری در چندین حوزه اصلی تثبیت کرده که شامل گردشگری مثبت طبیعت است که سازمان جهانی گردشگری آنرا در دستور کار کنفرانس تنوع زیستی سازمان ملل متحد (COP۱۵) قرار داد که چین به عنوان رییس آن حضور دارد.
مقامات سازمان جهانی گردشگری در ماه سپتامبر برای مجمع جهانی اقتصاد گردشگری (GTEF) که در ماکائو برگزار می شود، به چین بازخواهد گشت. دوره دهم این مجمع بستری را برای دولت ها، رهبران تجاری، کارشناسان و دانشگاهیان فراهم می آورد تا برنامه های مشترک برای توسعه پایدار گردشگری را پیش ببرند.

منبع: