سایتی برای معرفی تورهای مسافرتی و گردشگری
رئیس میراث فرهنگی مهدی شهر: شهمیرزاد پایلوت گردشگری باغ شهری کشور شود

رئیس میراث فرهنگی مهدی شهر: شهمیرزاد پایلوت گردشگری باغ شهری کشور شود

به گزارش تور مسافرتی رئیس میراث فرهنگی مهدی شهر بابیان اینکه باغ شهر بودن خصوصیت اصلی شهر نمونه گردشگری شهمیرزاد است، اظهار داشت: این شهر می تواند پایلوت گردشگری در این عرصه باشد.

به گزارش تور مسافرتی به نقل از مهر، رحمان فرمانی در دیدار قبل از ظهر دوشنبه خود با اعضای هیئت مدیره انجمن دوست داران کتاب شهمیرزاد به میزبانی کتابخانه عمومی این شهر، ضمن بیان اینکه رونق صنعت توریسم نیازمند مشارکت بخش خصوصی و انجمن های مردم نهاد است، تاکید کرد: شهمیرزاد یکی از دو شهر نمونه گردشگری استان سمنان و منطقه منحصربه فردی ازلحاظ باغ شهری و گردشگری این حوزه حتی در عرصه بین المللی به حساب می آید.
وی باغ شهر بودن شهمیرزاد را مهم ترین خصوصیت گردشگری در این شهر نمونه گردشگری بین المللی دانست و اضافه کرد: کوچه باغ، طبیعت و دیواره ها از دیگر نقاط جذاب گردشگری در شهمیرزاد است که با استفاده از ظرفیت آن می توان توسعه گردشگری را حتی به استان سمنان هدیه کرد که این امر البته نیازمند توجه ویژه انجمن ها و نهادهای خصوصی و مردمی است.
ضرورت همراهی بخش خصوصی در برگزاری جشنواره های گردشگری
رئیس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مهدی شهر، بابیان اینکه معرفی آداب ورسوم، سنن، سبک زندگی و جاذبه های شهمیرزاد یکی از طریق های توسعه گردشگری در این منطقه است، تاکید کرد: این امر با مشارکت مردم، نهادهای مردمی، اهالی فرهنگ و قلم و رسانه و… میسر می شود.
فرمانی با اشاره به برگزاری جشنواره های مختلف در شهرستان مهدی شهر با همکاری و مشارکت بخش خصوصی به مثابه یک لزوم درزمینهٔ توسعه گردشگری و به دنبال آن توسعه اقتصادی، اظهار داشت: معرفی ظرفیت های گردشگری و رونق صنعت نیازمند اعتبار است که به تنهایی و با بودجه های دولتی پاسخگو نیست.
وی با تاکید بر توجه بیشتر به دیدگاه علمی و تخصصی در حوزه گردشگری خاطرنشان کرد: تغییر نگرش و نگاه به حوزه درآمدزای گردشگری می تواند منجر به رونق و توسعه آن شود.
به گزارش تور مسافرتی به نقل از مهر، در این دیدار اعضای هیئت مدیره انجمن دوستداران میراث فرهنگی شهمیرزاد ثبت و احیای آداب ورسوم، حفظ آثار تاریخی و طبیعی را از اهداف و برنامه های این انجمن عنوان کردند؛ همینطور توجه بیشتر به توسعه گردشگری و تقویت سرمایه های اجتماعی برای همراهی در حفظ میراث فرهنگی، تاریخی و طبیعی از دیگر موارد مطرح شده در این جلسه بود.