سایتی برای معرفی تورهای مسافرتی و گردشگری
واکنش رئیس کانون وکلا به اظهارات ترامپ درباره حمله به اماکن فرهنگی ایران

واکنش رئیس کانون وکلا به اظهارات ترامپ درباره حمله به اماکن فرهنگی ایران

به گزارش تور مسافرتی رئیس کانون وکلای دادگستری مرکز درباره اظهارات ترامپ راجع به حمله به اماکن فرهنگی و جایگاه و آثار قانونی آن اظهار داشت: انتظار ما محکومیت این رفتار از جانب جامعه جهانی و مجامع بین المللی است؛ چه مقصود او میراث فرهنگی ثبت شده باشد و چه سایر اماکن فرهنگی.

عیسی امینی در گفتگو با ایسنا دراین باره اظهار نمود: تهدید اماکن فرهنگی اساسا جای تاسف دارد؛ خصوصا اگر مقصود اماکن تاریخی و میراث فرهنگی و آن هم در فهرست ثبت شده باشد.

وی اضافه کرد: جامعه جهانی این اقدام را که سابقه در جنگ جهانی و عملکرد بن لادن و داعش در تخریب اماکن تاریخی افغانستان، عراق و سوریه دارد هیچگاه نخواهد بخشید؛ چونکه این میراث متعلق به بشریت است و تخریب و تهدید تخریب آن نقض آشکار قوانین بین المللی است.

امینی خاطرنشان کرد: کنوانسیون ۱۹۵۴ لاهه در مورد پشتیبانی از اموال فرهنگی درهنگام منازعات مسلحانه و الحاقیه ۱۹۹۹ و کنوانسیون ۱۹۷۲ پاریس در مورد پشتیبانی از میراث فرهنگی و طبیعی جهانی صریحا این عمل را نقض فاحش قواعد بین المللی دانسته است. جالب تر آن که بند iv (e)2 ماده ۸ اساسنامه دیوان بین الملل کیفری این عمل را در زمره جنایات جنگی تلقی کرده است.

وی افزود: آنچه عجیب است طرح اینگونه تهدیدها توسط مقامات دولتی کشورها و آن هم عضو ثابت و دارای حق وتو شورای امنیت است که بطور قطع جهان را به بی نظمی و انزجار می کشاند.

وی در انتها اظهار داشت: انتظار ما محکومیت این رفتار از جانب جامعه جهانی و مجامع بین المللی است چه مقصود او میراث فرهنگی ثبت شده باشد و چه سایر اماکن فرهنگی.