سایتی برای معرفی تورهای مسافرتی و گردشگری
پس از انتقادات به وزیر میراث فرهنگی مونسان موزه ها و نوروزگاهها را در نوروز ۹۹ تعطیل اعلام نمود

پس از انتقادات به وزیر میراث فرهنگی مونسان موزه ها و نوروزگاهها را در نوروز ۹۹ تعطیل اعلام نمود

به گزارش تور مسافرتی وزیر میراث فرهنگی پس از انتقادات وارده به وزارتش، در نامه ای به معاون توسعه مدیریت و مدیران میراث فرهنگی ۳۱ استان، مراتب لغو مراسم نوروزگاه ها و تعطیلی موزه ها در نوروز ۹۹ را ابلاغ نمود.

به گزارش تور مسافرتی به نقل از روابط عمومی وزارت میراث فرهنگی، در نامه علی اصغر مونسان وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی به محمد خیاطیان معاون توسعه مدیریت این وزارتخانه آمده است:
«تا تصمیم گیری دولت محترم و ستاد ملی مبارزه با کرونا درباب اماکن دولتی، ساعت کاری موزه ها، کاخ موزه ها و اماکن فرهنگی – تاریخی به حداقل ساعت کار قانونی کم شود.
ضمناً موزه ها، کاخ موزه ها و اماکن فرهنگی – تاریخی در روزهای تعطیلات رسمی نوروزی تعطیل اعلام می شوند.»
مونسان هم چنین در نامه دیگری به مدیران کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ۳۱ استان کشور با ابلاغ لغو مراسم نوروزگاه آورده است:
«پیرو بخشنامه ها و دستورالعمل های ابلاغی برای پیشگیری و کنترل بیماری کرونا، باتوجه به ضرورت انجام اقدامات تمهیدی و احتیاطی بمنظور کاهش شیوع این ویروس خطرناک، مراسم ویژه نوروزگاهی امسال در روزهای تعطیلات نوروز برگزار نخواهد شد.
مقتضی است ضمن لغو تمامی برنامه های پیش بینی شده در این خصوص از هر گونه اقدامی که منجر به تجمع افراد در مراکز گردشگری، تفریحی و فرهنگی می شود، اجتناب شود.»
پیش از نوشتن این نامه، انتقادات بسیاری به وزارت میراث فرهنگی درباره بخشنامه افزایش ساعت کاری موزه ها و عدم تعطیلی مراکز گردشگری و تاریخی و موزه ها شده بود. در این زمینه معاونت گردشگری و میراث فرهنگی و ستاد هماهنگی خدمات سفر گفته بودند که منتظر اعلام وزارت بهداشت و ستاد کرونا در این زمینه هستند.