سایتی برای معرفی تورهای مسافرتی و گردشگری
مونسان بیان کرد؛ رشد ۲۲۴ درصدی هتلها در دولت دوازدهم

مونسان بیان کرد؛ رشد ۲۲۴ درصدی هتلها در دولت دوازدهم

وزیر میراث فرهنگی با اعلان اینکه ۱۳۷ هزار میلیارد تومان پروژه گردشگری در دست اجرا داریم، اظهار داشت: در دولت دوازدهم به رشد ۲۲۴ درصدی هتل ها رسیده ایم.

به گزارش تور مسافرتی به نقل از مهر، دومین جلسه آئین پایانی اعطای احکام و لوح های شهرها و روستاهای ملی صنایع دستی امروز در محل کاخ نیاوران با حضور وزیر میراث فرهنگی و رئیس فرهنگستان زبان و ادبیات فارسی و استانداران استان های مختلف کشور اجرا شد.
در این برنامه علی اصغر مونسان وزیر میراث فرهنگی اظهار داشت: در بخش گردشگری حدود ۲۲ هزار میلیارد تومان پروژه را به پایان رساندیم و گردشگری کشور به یک جریان تبدیل گشته است. حالا می توان گفت جریان گردشگری راه افتاده ما حتی در سال ۲۰۱۹ به رکورد دومین کشور به لحاظ سرعت گردشگری دست پیدا کردیم.
مونسان در ادامه اظهار داشت: تعداد واحدهای بوم گردی در کشور از ۲۲۰۰ واحد عبور کرده است، همین طور ۱۰۶ هتل آپارتمان راه اندازی شد و ۱۹۳ سفره خانه سنتی به مجموعه سفره خانه ها اضافه شده است. ۳۷۴ مجتمع گردشگری نیز به همراه ۱۰۸ اقامتگاه سنتی به مجموعه تأسیسات گردشگری اضافه کردیم. همین طور بوتیک هتل ها را با سرعت بیشتری در کشور جا انداختیم به نحوی که بوتیک هتل های تهران در یک بازه زمانی شش ماهه پر شده بودند.
وی اضافه کرد: در بخش صنایع دستی نیز طرح تجاری سازی را از شروع دولت دوازدهم اجرا کردیم، تلاش شد روی بسته بندی صنایع دستی کار شود و از فروش فله ای صنایع دستی در کشور جلوگیری نماییم. همین طور روی طراحی مبتنی بر سلیقه بازار و مشتری نیز کارهای انجام شد. ۶۰۰ میلیون دلار صادرات صنایع دستی داشتیم که می خواهیم این عدد را به یک میلیارد دلار برسانیم. حتی معتقدیم می توان این ظرفیت را به دو میلیارد دلار نیز رساند.
مونسان اشاره کرد: سیاست اقتصادی کردن صنایع دستی خصوصاً کاربردی کردن آن در برنامه هایمان پیش رفته است تا حجم صنایع دستی بازار کشور ارتقا یابد. ما شهرها و روستاها را بنا به ظرفیتی که دارند ثبت ملی و جهانی می نماییم تا برندسازی آنها شکل بگیرد.