سایتی برای معرفی تورهای مسافرتی و گردشگری
گزارش تور مسافرتی؛ ایران ایر دفتر فروش حضوری بلیت اربعین را به روی مردم بست! به علاوه عکس

گزارش تور مسافرتی؛ ایران ایر دفتر فروش حضوری بلیت اربعین را به روی مردم بست! به علاوه عکس

به گزارش تور مسافرتی، در حالیکه هواپیمایی جمهوری اسلامی از آغاز فروش حضوری بلیت پروازهای اربعین اطلاع داده بود، اما بررسی ها حاکی می باشد دفتر این شرکت در خیابان استاد نجات اللهی تهران به روی زائرین بسته شده است.

به گزارش تور مسافرتی به نقل از مهر، فروش اینترنتی بلیت پروازهای اربعین بر مبنای مصوبه ستاد مرکزی اربعین از ساعت ۸ بامداد امروز شنبه ۱۲ شهریور با نرخ هر نفر رفت و برگشت ۶ میلیون تومان و از ۴ فرودگاه شرق، جنوب شرق و شمال شرق کشور ۷ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان شروع شده است.
همچنین بر مبنای ابلاغ وزیر راه و شهرسازی و سازمان هواپیمایی کشوری به شرکتهای هواپیمایی، فروش بلیت چارتری در روزهای پروازهای اربعین شامل ۱۵ تا ۳۰ شهریور ممنوع می باشد و سازمان هواپیمایی مجوز به پروازهایی که چارتری یا بالاتر از ۶ میلیون تومان باشد را نمی دهد.
این در حالی است که وب سایت های شرکتهای هواپیمایی که برای فروش پروازهای اربعین اعلام آمادگی کرده اند، «ناموجود» بودن بلیت برای روزهای موجود در دامنه ۱۵ تا ۳۰ شهریور را اعلام می کنند.

از سوی دیگر برخی وب سایت های فروش اینترنتی بلیت هواپیما مبادرت به فروش بلیت پروازهای اربعین با قیمت یک طرفه (فقط رفت) ۶ میلیون تومان می کنند.
حال آنکه بنا بر اعلام سازمان هواپیمایی کشوری، بلیت پروازهای یک طرفه اربعین می بایست به قیمت ۳ میلیون تومان ارائه شود.

برخی ایرلاین ها هم علاوه بر این که بلیت پروازهای اربعین در بازه زمانی ۱۵ تا ۳۰ شهریور را بالاتر از نرخ مصوب (۶ میلیون تومان رفت و برگشت) عرضه می کنند، فروش چارتری را هم علیرغم ممنوعیت آن در دستور کار قرار داده اند.

حسام قربانعلی سخنگوی هواپیمایی جمهوری اسلامی روز گذشته از آغاز فروش گروهی و غیر گروهی (تک فروشی) به صورت حضوری در دفاتر فروش این شرکت شامل دفتر مرکزی هما در فرودگاه مهرآباد و همینطور دفتر خیابان استاد نجات اللهی آن اطلاع داد.
بررسی های میدانی حاکی می باشد در مقابل دفتر فروش بلیت پروازهای اربعین در خیابان استاد نجات اللهی تهران، جمعیت نسبتاً قابل توجهی جمع شده و ایران ایر مبادرت به بستن درب آهنین دفتر فروش بلیت کرده است.
یکی از متقاضیان خرید بلیت که مبادرت به نام نویسی از زائرین می کرد، می گفت از ساعت ۵ صبح امروز در مقابل دفتر فروش ایران ایر حاضر شده و تا کنون از بیشتر از ۵۰۰ نفر نام نویسی کرده است. اما از ۸ بامداد امروز تا کنون (لحظه تنظیم خبر) کمتر از ۱۰ نفر توانسته اند وارد دفتر فروش شده و مراحل ثبت نام را طی کنند.

منبع: