سایتی برای معرفی تورهای مسافرتی و گردشگری
رئیس جامعه حرفه ای هتلداران خراسان رضوی: سفر ارزان برای زائرین مشهد در روزهای غیر پیک را پیگیری می کنیم

رئیس جامعه حرفه ای هتلداران خراسان رضوی: سفر ارزان برای زائرین مشهد در روزهای غیر پیک را پیگیری می کنیم

به گزارش تور مسافرتی، خراسان رضوی رئیس جامعه حرفه ای هتلداران خراسان رضوی اظهار داشت: هم اکنون برنامه ای داریم تا زائرین در روزهای غیر پیک با تخفیف ویژه از هتل های مشهد استفاده نمایند. می خواهیم فراخوانی منتشر نماییم تا هتل هایی که آمادگی همکاری دارند، تخفیف ۳۰ تا ۴۰ درصدی عرضه کنند تا سفر ارزانی برای زائرین ایجاد نماییم و زائرین از سفر ارزانقیمت در زمان غیر پیک استفاده نمایند.

محمود مادرشاهیان در گفتگو با ایسنا در مورد میزان اشغال هتل های مشهد در دهه پایانی صفر اظهار نمود: هیچ هتلی در دهه پایانی صفر به صورت ۱۰۰ درصد تکمیل نشد و حداکثر ظرفیت اشغال هتل های مشهد در آن بازه زمانی ۷۰ درصد بود. فقط ظرفیت اشغال هتل هایی که در نزدیک حرم رضوی قرار داشتند شاید به ۸۰ درصد رسیده باشد.

وی اضافه کرد: در صورتی که پیشبینی شده بود، حدود هشت میلیون زائر در دهه پایانی صفر به مشهد سفر کنند اما فقط حدود پنج میلیون و ۳۰۰ هزار زائر به مشهد مشرف شدند. زائرین به علت کمبود وسیله نقلیه، اتفاقات اخیر در کشور، برخی از زائرین سفر خود به مشهد را لغو کردند. البته این اتفاق در تمام کشور رخ داد و منحصر به مشهد نبود ولی گردشگران سایر شهرها هم بنابراین سفر خویش را لغو کردند.

مادرشاهیان اظهار داشت: بعد از آخر دهه پایانی صفر، درصد اشغال هتل هایی که در نزدیکی حرم رضوی قرار دارند ۳۰ تا ۴۰ درصد و هتل هایی که مسافت بیشتری تا حرم دارند، حدود ۲۰ درصد است.

رئیس جامعه حرفه ای هتلداران خراسان رضوی در مورد میزان نظارت ها از تخلف هتل ها در دهه پایانی صفر تصریح کرد: هتلداران تمام مسائل نرخ گذاری را رعایت کردند و هیچ مورد از شکایت مردمی از گران فروشی هتل ها نداشتیم. ۲۵ تیم بازرسی از تمام هتل های مشهد در آن بازه زمانی نظارت داشتند تا اگر تخلفی صورت بگیرد سریعا خودمان وارد عمل شویم.

مادرشاهیان خاطرنشان کرد: از آخر دهه پایانی صفر تا ۲۵ اسفند وارد ایام غیر پیک شده ایم. می خواهیم جذابیتی برای زائرین در مسافرت به مشهد ایجاد نماییم. این اتفاق یکی از دستاوردهای جامعه هتلداران خراسان رضوی بوده و تلاش داریم با ساماندهی و یکسان سازی قیمتها برنامه خوب و یک پارچه ای برای هتل ها به وجود آوریم.

رئیس جامعه حرفه ای هتلداران خراسان رضوی بیان نمود: هم اکنون توانسته ایم ۱۵۰ شیعه و مسلمان پاکستانی و هندی های مقیم آمریکا را برای زیارت حرم رضوی در مشهد اسکان دهیم. دشمن صحبت هایی داشته که ایران کشوری ناامن است؛ با این اقدام می خواهیم به زائرین خارجی ثابت نماییم که ایران کشوری امن بوده و می تواند میزبان شیعیان و مسلمانان جهان باشد. تمام تلاش ما اینست تا مسلمانان کشورهای همجوار بخصوص عراق، کویت، امارات، عمان و… را در مشهد جذب نماییم.

منبع: