سایتی برای معرفی تورهای مسافرتی و گردشگری
سخنگو شدن بهرام رادان

سخنگو شدن بهرام رادان

به گزارش تور مسافرتی، تعطیلی سینماها در نیمه خرداد، بهرام رادان در جایگاه سخنگوی جامعه صنفی تهیه کنندگان سینما، خاطراتی از شکیبایی و انتظامی در حرم امام رضا (ع)، چالش های فخیم زاده با ساخت سریال امام رضا (ع)، تجلیل آکادمی فیلم اسپانیا از اصغر فرهادی، پدر شدن «آل پاچینو» در ۸۳ سالگی و خروج ۱۴ هزار نفر از کشور برای حج تازه ترین رویدادهای فرهنگی هنری چهارشنبه دهم خرداد ماه بود.
به گزارش تور مسافرتی به نقل از ایسنا، سخنگوی انجمن سینماداران هم به ایسنا اعلام نمود که سینماها روزهای یکشنبه و دوشنبه هفته آتی (۱۴ و ۱۵ خردادماه) تعطیل هستند و فعالیت آنها از روز سه شنبه ۱۶ خرداد از سر گرفته خواهد شد.

بهرام رادان سخنگو شد
از سویی، بهرام رادان سخنگوی جامعه صنفی تهیه کنندگان سینما شد. رادان در چند سال اخیر در کنار بازیگری بطور جدی تهیه کنندگی را آغاز نموده و فیلم های «گربه سیاه» و «علف زار» را تهیه کرده است.

خاطراتی از شکیبایی و انتظامی در حرم امام رضا (ع)
همین طور در این روز موزه سینمای ایران همزمان با ولادت امام رضا (ع) بخشهایی از گفتگوی رسول صدرعاملی درباره ی فیلم «شب» را منتشر نمود.

چالش های فخیم زاده با ساخت سریال امام رضا (ع)
علاوه براین، ولادت امام رضا (ع) بهانه ای شد تا باز هم در چنین روزی از «ولایت عشق»ی که فخیم زاده ۲۲ سال پیش ساخت یاد نماییم. برای تکمیل فیلمنامه «ولایت عشق» هشت ماه خودش را در خانه حبس کرد تا متن را کامل کند. یک طرفِ ریشش را کوتاه کرد تا مجبور شود در خانه بماند و کار را به انتها برساند. امام رضا(ع) مسیر زندگی اش را عوض کرد. این خاطرات به یادماندنی از خالق «ولایت عشق» به جا مانده است.

سریال جایگزین «گیلدخت» مشخص شد
در ادامه اعلام گردید که سریال «سوران» به کارگردانی سروش محمدزاده با پایان سریال درحال پخش «گیلدخت» از شبکه یک سیما به روی آنتن خواهد رفت. «سوران» که اقتباسی آزاد از کتاب «عصرهای کریسکان» نوشته کیانوش گلزار راغب است و قصه عشق، مبارزه و میهن دوستی مردم کردستان را روایت می کند، اینروزها مراحل پس تولید را پشت سر می گذارد تا آماده نمایش شود.

آکادمی فیلم اسپانیا از اصغر فرهادی تجلیل می کند
افزون بر این ها، آکادمی علوم و هنرهای سینمایی اسپانیا اعلام نمود از اصغر فرهادی کارگردان ایرانی طی مراسمی در ماه آتی تجلیل خواهدنمود. فرهادی که بواسطه ساختن فیلم اسپانیایی زبان «همه می دانند» با بازی «خاویر باردم» و «پنه لوپه کروز»، برای اهالی سینمای اسپانیا چهره ای شناخته شده است،

مرگ بازیگر «تونی اردمان»
همین طور خبردار شدیم که «پیتر زیمونیشک» بازیگر اتریشی فیلم «تونی اردمان» که به خاطر فعالیت در صحنه تئاتر، فیلم و تلویزیون شناخته شده بود، در سن ۷۶ سالگی درگذشت.

پدر شدن «آل پاچینو» در ۸۳ سالگی
یکی از اخبار جالب روز هم مربوط به پدر شدن «آل پاچینو» در سن ۸۳ سالگی بود. «آل پاچینو» در حالی در سن ۸۳ سالگی در انتظار تولد فرزند جدیدش است که مدتی پیش نیز «رابرت دنیرو» ستاره هم نسل او نیز تولد هفتمین فرزند خودرا جشن گرفت.

پرتره «لئوناردو دی کاپریو» یک میلیون دلار فروش رفت
این در حالیست که پرتره ای عظیم از «لئوناردو دی کاپریو» در یکی حراجی خیریه به قیمتی فراتر از یک میلیون دلار به فروش رسید. تابلو «نگاه لئوناردو دی کاپریو زیبا به دوردست» اثر «دیمن هرست» که در سال ۲۰۱۶ توسط این هنرمند خلق شده است.

خواننده سرشناس گرفتار بیماری روانی شد
همین طور گزارش هایی داشتیم که «خولیو ایگلسیاس» خواننده سرشناس لاتین و پدر «انریکه ایگلسیاس» گرفتار مشکلات جدی سلامتی شده تا حدی که حتی متن ترانه هایش را به یاد نمی آورد.

تبلیغاتی که همچنان از تبلیغات کاغذی جلوتر است
گفتگویی با مهدی قلعه کارگردان نمایش «جادوگر شهر اُز» داشتیم که اینروزها در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان روی صحنه است. او توضیحاتی درباره ی شرایط اجرای نمایش خود ارائه کرد و همین طور خبری خوش درباره ی تصمیمی جدید در کانون پرورش فکری داد و معتقد می باشد که با وجود فیلترینگ، اینستاگرام و تبلیغات مجازی در واتساپ و تلگرام همچنان از تبلیغات کاغذی جلوتر است.
بیشتر بخوانید:
دلیل حضور امیر آرتا و آرزو آرزومند بر صحنه تئاتر چیست؟

جشنواره موسیقی نواحی فراخوان داد
در ادامه، فراخوان شانزدهمین جشنواره‌ی منطقه ای موسیقی نواحی ایران پیرامون «تنوع موسیقایی قومی برمبنای وحدت سنت های اقوام ایران» و بر پایه‌ی «خلاقیت های موسیقایی بااصالت» با امکان حضور انواع موسیقی آوازی و سازی اقوام در حوزه‌ی ایرانِ فرهنگی توسط انجمن موسیقی ایران منتشر گردید.

«خانه مسافر» که آرایشگاه و آبمیوه فروشی نیست!
معاون نظارت و ارزیابی خدمات گردشگری، مواضع وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی را درباره ی صدور مجوز فعالیت خانه مسافرها به ایسنا اعلام و اشاره کرد: وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با اعلانی بودن صدور مجوزهای «خانه مسافر» موافق نیست.

مدیر حافظیه آزاد شد
وزیر ‏‏میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی از آزادی مدیر حافظیه در استان فارس آگاهی داد. روزهای گذشته ویدیویی از خواستگاری یک فرد در حافظیه شیراز منتشر گردید که حواشی در پی داشت.
بیشتر بخوانید:
واکنش قائم مقام ضرغامی به خواستگاری در حافظیه و بازداشت مدیر آن

۱۴ هزار نفر برای حج از کشور خارج شدند
این در حالی بود که وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از خروج ۱۴ هزار نفر از کشور برای حضور در مراسم حج آگاهی داد.
برگزاری حج با ۲۲هزار نفر
محمد مهدی اسماعیلی همین طور درباره ی وضعیت هنرمندانی که ادعا شده بود ممنوع الکار شده اند، اظهار داشت: برنامه های اجرای صحنه این هنرمندان انتشار یافته هفته بعد اکثرا اجرا دارند، این مساله نشان داد همانطور که پیش بینی بود جوسازی رسانه ای است و همه افرادی که مطرح بودند زمان بندی برای فروش بلیط آنها انجام شده است.
دست آخر این که، در جریان عملیاتی برای جلوگیری از غارت آثار تاریخی، غارهای مخصوص خاکسپاری در سرزمین های اشغالی فلسطین کشف شد.
پیشنهادهایی برای خواندن:
حرف های آشپزخانه که رساله های فلسفی از آب درآمدند!
سردسته گروه هنرمندان یاغی که به داورها گفتند نه!
واکنش به ضرب وشتم یک خبرنگار توسط محافظان سیدحسن خمینی

منبع: